Feedback geven en ontvangen

Inhoud
Feedback betekent letterlijk terugkoppeling, teruggeven van een waarneming, met als doel het verbeteren van gedrag. Maar heel vaak is datgene wat teruggegeven wordt een mening of een oordeel over de ander. In mijn ogen is dat geen feedback. Feedback gaat over het teruggeven van wat je letterlijk waarneemt, dus wat je ziet en wat je hoort, zonder daar meteen aan toe te voegen wat je er van denkt of vindt. Feedback gaat ook over het waarnemen bij jezelf, wat roept die ander bij jou op, en hoezo dat dan? Feedback ontvangen is ook niet altijd makkelijk, zeker als het gaat over iets wat je niet prettig vindt om te horen. Dan is het goed als je kunt onderscheiden of het werkelijk feedback is wat de ander jou geeft, of dat het gaat om een mening of oordeel.

Tijdsinvestering
Deze workshop duurt 4 uur.

Doelstelling
Tijdens deze workshop leer je het verschil tussen werkelijke feedback en feedback verpakt in een mening of oordeel. En hoe je op een goede manier omgaat met anderen die jou feedback geven middels een mening, oordeel of kritiek. Je leert om in gesprek met de ander te komen tot duurzame verbetering door reflectie en ontwikkeling.

Voor wie?
Iedereen die wil leren om constructief feedback te kunnen geven en ontvangen.
Deze workshop is ook geschikt om met je team of afdeling te doen, zodat er in jouw team of op jouw afdeling in ieder geval duidelijkheid is over feedback en hoe je dat geeft en ontvangt!